„Interní lidé přicházejí a odcházejí, ale externí partneři tu jsou pro vás vždy.“


Tohle jsem nedávno říkal na jedné schůzce, když jsem se snažil vysvětli panu jendnateli v čem jsem lepší než interní lidi.

V dnešní dynamické době je běžné, že interní zaměstnanci přicházejí a odcházejí. Ať už jde o klasické zaměstnance, lidi co pracující formou “Švarc systému”, nebo ty, kteří podnikání berou spíše jako flex a životní styl a hrdě se nazývají freelancery, jedno je jisté – změna je jejich konstantou.
Ale co si budeme, interní „zaměstanci“ jsou přeci „levnější“


V začátcích podnikání, jsem osobně měl tu čest pracovat pro několik firem, kde se jede scénář opakoval, tak často, že ve firmě kolovaly sázky, jak dlouho kde, kdo a kdy vydrží.

Přitom to bylo pořád jak přes kopírák.
Firmy často najali nové lidi ve snaze, že přinesou nové nápady a energii k dotažení nedotažených úkolů z minulosti a zároveň zajistí běžný chod.
Takže začnou sršet novými nápady, zlepšováky a stávající práce jde, „cu grunt“, protože ti předchozí to dělali blbě, oni by ti zvládli lépe, jenže nemají čas, nemají čas.

Jenže jim je za chvíli jasné, že to nedají a začnou uvažovat o odchodu, protože nic „nezlepšili“ a dohnala je neřešená práce a když už není na koho to hodit, tak to je přeci práce to vyřešit a fuj, to se nedělá.

Ale co se stane, když tito lidé odejdou?
Většinou nic, jen musíte rychle zajistit obnovu základních funkcí a zapomenout na ně.

A zde přichází na scénu externí partneři. Ti zlí, drazí uličníci, které tak neměli rádi.

Externí partneři, jako jsme my v BFC GROUP ®, fungují jako stabilní pilíř, který firmu podrží v době změn i v době přehnaných ambicí mladých.

Prostě, když interní tým prochází fluktuací, externí partneři zajiští kontinuitu a stabilitu.

Za poslední roky jsem pro tento model začal využívat název opakovaný interim management.

Například, když firma najme nového zaměstnance, my jako externí partneři fungujeme externě a podporujeme jejich integraci. Ale když tento zaměstnanec odejde, jsme opět zapojeni do procesu více, abychom zajistili, že firma neztratí tempo a může pokračovat v růstu.
Tento přístup se osvědčil již v mnoha firmách, kde jsem měl možnost působit. Externí partneři tedy nejsou jen dočasným řešením, ale mohou být klíčovým prvkem, který zajiští dlouhodobou stabilitu a úspěch.

Máte to také tak? Co to už jednou udělat pořádně?

#bfcgroup