Reporting, reportin, reporting

Pravidelný reporting: Klíčový krok k úspěšnému řízení firmy

Ve své praxi často řešíme jednu záludnou otázkou.

Kde leží hranice mezi tím, zda je podnik uspěšný a nebo neúspěný?
Každý podnik je přece jiný a řeší něco jiného, jak víme, že má problém?
Přece nemůžeme takhle jednoduše zobecňovat, to by nás všichni ti kouči hnali?
Jakou používáme metodiku abychom zjistitili, co je ve firmě nejdůležitější vyřešit nyní a co potom?

Samozřejmně bychom mohli sepsat elaborát o 60 stránkách a draze prodávat, kde bychom se dotkli m.j. strategického řízení, finanční analýzy, finančního řízení, risk managementu, psychologie řízení a já sám ani už nevím čeho všeho ještě.

Ta hranice je jasná.

❗❗❗❗❗
Firmy dělíme na ty které řeší pravidelný reporting a pak ty, které jej neřeší.

➡️Úspěšný podnik poznáte tak, že začne řešit pravidelný reporting.
✅Je to takový kompas, který začne ukazovat směr rozoje.
✔️Je to prosté, když máte přesný přehled o výkonnosti vašší firmy, lépe reagujete na změny, přesněji plánujete budoucnost a úspěšněji dosahujete vašich cílů. Problém je, že pravidelný reporting není firemní povinností, žádný předpis jej nepřikáže, ale jedná se o klíčový krok k úspěchu, kteerý vás oddělí od těch neúpešných.

Jak zajistit, že vaše reporty jsou efektivní a relevantní a hlavně usokojující vaše potřeby?

1️⃣ Definujte klíčové ukazatele výkonnosti (KPIs)
➡️ Než začnete reportovat, ujasněte si, které KPIs jsou pro vaši firmu ty nejdůležitější. Je to vaše firma, vy to víte nejlépe. A kolikrát méně je někdy více .
✅Soustřeďte se na ty, které mají skutečný dopad na vaše strategické cíle.

2️⃣ Vizualizujte data
➡️Grafy, tabulky a infografiky jsou silnými nástroji pro prezentaci výsledků. Jestli vám vyhovuje jednoduchá tabulka, vemte všechny ty Power BI, tabla a reporty a v klidu je hoďte do koše. Je to vaše firma, váš pomocník pro vaše řízení, vy využijte jen to co vám pomůže.
✅Vytvořte si přehledné vizuální, tabulkové nebo jiné reporty, které vám rychle sdělí klíčové informace o firmě a vašem podnikání.

3️⃣ Komunikujte s vámi týmem i investory
➡️Pravidelný reporting není jen o číslech, která uložíte do šuplíku. Je to ideální příležitost sdílet příběhy za daty s těmi kdo je spoluutvářejí.
✅Vysvětlete, co za čísly stojí, a jaké jsou důsledky pro budoucí rozhodnutí.


4️⃣Pravidelnost je klíč
➡️ Sledujte KPIs pravidelně – frekvenci je na vás kvartálně, měsíčně nebo týdně, je to vaše firma, náš nástroj, vy víte co je pro ni dobré.
✅Umožníte si rychlou reakci na změny a získáte možnost přizpůsobit svou strategii.

5️⃣Zapojte se do dialogu
➡️Nechte kolegy, investory reagovat na reporty.
✅Konstruktivní diskuze o výsledcích, přinese víc než jen jejich názory, ale umožní společně hledat způsoby, jak zlepšit výkonnost firmy jako celku.

Kdy je nejlepší okamžik kdy začít s reportingem?
😊Včera bylo pozdě.

Začněte nyní a až už si s ním nevíte rady, nebo nestíháte, vyhledejte pomocnou ruku, třeba nás z BFC GROUP ®.

My se o něj postaráme.

hashtag#bfcgroup

Diskuze