Taková ta podnikáníčka

Kdy už ty podnikáníčka konečně vyhynou?
🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Rozmohl se nám tu takový nešvar – „podnikáníčka“, měl jsem je dávno za vyhynulá.

Jenže ne, ona se vrátila.

😒😒😒😒😒

V podnikání platí poměrně jednoduché zlaté pravidlo.

✔Draze prodávat,
✔levně nakupovat
✔a pozdě platit faktury.

Bohužel ono zlaté pravidlo se dá vyložit třemi způsoby, dobře, špatně a absolutně nevhodně a založit si podnikáníčko.

❌ Trhy, na kterých se dá zejména jen dlouhodobě draze prodávat, jsou monopolistické trhy a ruku na srdce, nikdo z nás nemá tolik prostředků na to konkurovat monopolům.
❌Trhy, na kterých se dá využít možnost levně nakupovat, draze prodávat skutečně existují. Jedná se o všechny různé všelidové veselice jako poutě, slavnosti, nebo prostý přeprodej zboží lidem, kteří nevědí, kde zakoupit. (Ze zkušenosti pár podobných trhů, i podnikatelům znám a je mi občas z jejich hokynářství smutno.)
❌ Trhy, kde se dá draze prodávat, levně nakupovat a pozdě nebo vůbec neplatit faktury, už skoro neexistují. Kvalita poskytovaných služeb či zboží, je vlivem nízké ceny, řekněme, zvláštní, zákazník většinou už kvalitu pozná, a problémy s placením, či neplacením faktur je poměrně snadno řešitelný. 1. upomínka, 2. upomínka, 3. předžalobní výzva… Jen to trochu déle trvá…

😁😁😁😁😁

Ono vybudovat firmu není vůbec složité:
✔ Vytvořit si vizi podniku,
✔ dále si vizi rozpracovat do mise,
✔ zformalizovat si business plán.
✔ Vytvořit si investiční, finanční plán i plán dalšího rozvoje.
✔ Stavit se u notáře a založit firmu nebo na živnosťák a požádat si o povolení podnikání.

Jenže podnikatelem se nestáváte okamžikem zápisu do obchodního rejstříku či získáním živnostenského listu.

Podnikatelem se stanete, až když definitivně pochopíte ono zlaté pravidlo podnikání a jeho skutečný význam.

▶ Dlouhodobě draze prodávat můžete, pouze když prodáváte služby/výrobky s vysokou přidanou hodnotou, která odpovídá zákazníkovo potřebám.
❗Víte, co opravdu zákazníci chtějí?

▶ Dlouhodobě levně nakupovat také není kdo ví jaká věda, nakupujte jen zboží či služby vždy v takové kvalitě, kterou potřebujete pro to, abyste dokázali plnit požadavky vašich zákazníků. Argument, že nejdražší zdroj ve firmě, jsou zaměstnanci – ano, zadarmo nejsou, ale buď je dokážu „prodat“ v bodě 1 pravidla, nebo je musím zlevnit. Co zkusit 21. století a automatizovat?
❗Kolik toho máte již nyní automatizovaného?

▶ Posledním krokem pravidla je „pozdě platit faktury“. Přátelé, ono pravidlo nehovoří o ničem jiném než o kvalitním cash flow managementu?
❗ Znáte skutečnou hodnotu ČPK nebo váš finanční cyklus?

My v BFC GROUP nejen že ono zlaté pravidlo dlouhodobě dodržujeme, ale pomáháme zákazníkům s jejich aplikací v jejich firmách. Ať již v oblastech #poradenství#controllingu#reportingu nebo i #účetnictví. Možná jsme naivní, ale když to funguje u nás, proč se nepodělit o zkušenosti s ostatními?

A co vy, máte podnikáčníko? Nebo už máte podnikání?
#bfcgroup

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.