Objednávky nejsou potřeba, my to máme hozené jinak.
Nevím proč, ale slova jako nákupní objednávka, a nedej bože, schválení objednávky ředitelem před objednáním, je jedno z nejsprostějších slov, které mohu použít při otázce, jak řídíte náklady své firmy a peněžní toky?
Odpovědi jsou neskutečné.
Chápu, že hra na tahání králíků z klobouku některé majitele baví, a být v permanentním stresu, kolik jsme si toho objednali je svým způsobem životní styl.
Mne osobně spíš toto vždy stresovalo, jak pro interní účely, tak i u zákazníků, kteří mi takhle dost významně poškozovali cash flow modely, různé budgety, outlooky a podobně.
Vadilo mi, že udělat dobrý report je spousta práce, a lehkomyslnost klienta vše zkazí.
Tak jsem začal pátrat po možnostech, jaký interní objednávkový modul implementovat pro své potřeby i pro klienty.
Udělat si excelovskou tabulku a tisknout. (Skvělá věc, jen to není moc elegantní a hlavně, vše musím opisovat z papíru, tonery, papír a náplň do propisky také není zdarma.)
Integrované objednávkové systémy v ERP systémů jsou většinou dobré, ale mají své nevýhody. (Zejména musíte mít přístupný účetní systém, účetní na vás pak křičí, že jste jí něco v systému změnili, a dost často neumí držet informaci, kdo co schválil. Integrace do účetnictví je lepší, jenže to také není zrovna hitparáda, protože tyto propracované moduly jsou součástí až větších ERP systémů. A navíc, každý systém řeší vše „po svém“ a kdo si to má pamatovat, že?
Udělat si malinkou databázi v Access. Řešení to je, vyřeší to mnoho problémů, jen je to další přístup někam, a vyřešit datovou integritu je občas problém.
Pořídit si externí schvalovací systém , který umí komunikovat s vašim účetním systémem, je webově integrován a komfortní… Super nápad a trochu výzva něco najít.
Nakonec jsme v BFC GROUP našli systém, který zcela splnil naše požadavky. Ucelený systém od wflow.com jsme dokázali na integrovat pro oba naše účetní systémy, #pohoda i #helios, navíc nám i systém umožňuje případně být připojen i na další systémy klientů.
To, že dnes mohu já, i všichni z týmu schvalovat své náklady online, je příjemný bonus pro nás všechny.
To, že klienti získali plnou kontrolu nad svými náklady, je radost.
To, že systém umožňuje i elektronicky podepsat doklady, přiřadit časové razítko, následně spárovat objednávku přímo s došlou fakturou. Je neuvěřitelné ulehčení práce pro všechny.
Jak schvalujete interní objednávky vy? Držíte si evidenci? Řešíte danou problematiku?
PS : Obrázek je dodatečně upraven z důvodu obchodního tajemství. Takhle nehezky doklad opravdu nevypadá.
#bfcgroup