„Velmi často se při svém podnikání setkávám s různými firmami, různě velkými a různě starými. Moje první otázka často směřuje k tomu, aby mi ukázali svůj business plán. Je až k nevíře, jak časté je, že slyším odpověď: ‘Jo, to nemáme’, ‘No, my to podnikání tak neřešíme’, nebo ještě lépe ‘Ono to naše podnikání je jiné, a žádný plán nepotřebujeme’. Řeknu to asi takhle: existuje jedno základní pravidlo – i jen základní a stručný plán je lepší než žádný plán.
Co to vlastně ten plán je?
Business plán je základní vnitropodnikový dokument, který popisuje cíle společnosti a způsob, jakým jich chce dosáhnout. Může být užitečný jak pro start-upy, tak pro již etablované společnosti. Pro start-upy může být klíčový pro získání potenciálních investorů a věřitelů. Etablované společnosti jej mohou využít k udržení zaměření na cíle a neztrácení z nich z dohledu. Business plán by měl obsahovat informace o produktech nebo službách, které společnost nabízí, o trhu, na kterém působí, o konkurenci, o marketingové strategii, o finančních projekcích a o týmu, který společnost vede.
Ve své podstatě business plán není dogma, ale velmi flexibilní dokument, který musí být pravidelně revidován. Nejde až tak o to, aby byl 100% slepě následován, ale my jej denně využíváme, abychom řekli, zda-li další plánovaný krok je v souladu s cestou, kterou jsme si zvolili.
S vytvořením business plánu Vám můžeme v BFC GROUP pomoci. Vaše společnost tak získá lepší přehled o svých cílech a strategiích a zlepší tak své výsledky. Alternativou je sestavit si business plán sami. Můžete tak svépomocí získat lepší přehled o svých konkurentech a o tom, jak se na trhu umísťujete. Jak na to je popsáno v mnoha příručkách o strategickém řízení. Jelikož ale víme, jak snadno se dá z business plánu udělat slohové cvičení, rozhodli jsme se Vám připravit šablony, které sami používáme při plánování.
Pokud máte zájem, mohu Vám také pomoci s tvorbou business plánu. Pokud máte zájem, dejte mi prosím vědět. Těším se na Vaši odpověď.